Aldri kjedelig, og hybridbruken bare øker på

Nå har vi fått et allsidig maskinvaremiljø hos oss, med Mac på ungdomstrinnet, Windows nettbrett og PC-er på barnetrinnet og en herlig blanding av alt blant personalet. Vi ligger bare hakket fra «bring your own device», som nok er det neste vi må forholde seg til. Merker at det krever en del å hele tiden skifte mellom ulike OS og versjoner av annen programvare. Tror det er noe vi som IT-ansvarlige må leve med – det er den veien utviklingen går.

I dag har jeg jobbet med programvaren Parallels, for å få til en god løsning for elever med behov for spesiell programvare. En spennende oppgave – jeg har bare hørt om løsningen hittil, ikke sett den i praksis. Skal ikke uttale meg så veldig mye om programvaren ennå, med min korte erfaring, men det jeg har sett så langt ser lovende ut.

Enda et skritt mot hybridlivet mao.

Trives jeg med IT-livet fortsatt? Ja, helt klart. Gøy å lære og gøy å få til nye ting.

«Den som tror han er ferdig utlært, er ikke utlært, men ferdig.»

– ukjent –

Ukategorisert

Legg igjen en kommentar

